Monday, July 6, 2009

suatu malam

Malam tuh, aku letih giler. Nak lepak pown malas. Tapi sebab dah janji punye pasal, aku pown lepak jugak lah. Tapi malam tuh hanya kami bertiga yang free, Azam, Sipi dan aku. Kami setuju untuk melepak kat sebuah restoran mamak yang dekat dengan area rumah kami..Sampai kat kedai mamak kami berborak la..Actually...ape yang kami borak pown aku dah lupe..neyh sebenarnye citer 6 bulan yang lalu..Tapi aku ingatlah insiden malam tuh...

******

Banyak bende yang kitaorang borak sampai jam dah tunjuk kol 2 pagi..Kami pown buat keputusan nak balek. Esok Azam kene bangun pagi.Maklum lah..lecturer kata kan..Aku nga sipi pown ade agenda kami sendiri..
"Jom lah balek dah lambat neyh.Aku dah ngantok giler tka leyh nak bukak mate dah neyh." Kata ku.
"Jom lah." Kata Azam. Sipi pown mengiakan sambel maseng-maseng bangun dari kerusi maseng-maseng.
Aku menuju ke sinki untuk membasuh tanganku yang terasa melekit dengan titisan-titisan nescafe yang jatuh dari gelasku semasa kitaorang dok syok lepak-lepak.sampai saja aku dikaunter Sipi dan Azam sudah pown bayar minuman diorang.
"Babe, kiteorang pi masok kete dulu ek." Kata Sip.
"Okay, korang pi la dulu, i nak bayar jap."

Setelah membuat bayaran dikaunter..aku melangkah laju mengejar mereka ke tempat parking...
"Aik bile maser plak Azam tukar parking kete kat sini..Neyh mesti time aku tak sedar neyh." Rungut hatiku. Aku dapati ade beberapa ekor mata yang melihat gerak-geri ku..Tapi aku tak ambil peduli..Lantak korang la..Aku nak balek...
Jap..Aku btol2 sure yang Azam park kete kat laen tadi..Tapi aku tak ingat kat mane..Ala..mampus la..diorang dah masok pown..Aku masok jek la kan.." fikirku..

"What the hell?" Aku terdengar suara seorang pelanggan dari restoran berkata. Dia sedang lepak dengan rakan-rakannya yang laen.Dan Mereka sedang memandang tepat kearah kami bertiga..Beberapa orang dari mereka kelihatan tersenyum-senyum..

"Azam sejak bile ko pakai handbag ni?" Ujar Sipi.
"Ala..tuh mesti kakak aku punye tuh." Sahut Zam penuh keyakinan.
"Oit korang..Budak-budak yang lepak kat depan tuh kawan korang ker?" Ujarku cemas kerana sejak dari tadi diperhatikan..
"TAk..i tak knal diorang pown.." Ujar Sipi.
"Kawan ko ek Azam?" Tanya ku lagi..Belum berpuas hati..
"Bukanlah.." Ujar Azam sambel memasukan kunci kereta dan cuba untuk menekan ignitionnya.
"Asal diorang tengok kite camtuh?" Kata ku..
"Azam are sure handbag ni memang ade kat sini tadi...." Ata-kata Sipi dijawab dengan..
"Owh no..this is not my car."Azam memberitahu..separuh seperti menjerit..
"WHAT???" Aku dan Sipi berkata...
Malunye tuhan saje yang tau..Kami bertige meluru keluar dari kereta itu..sambel Azam mengangkat tangan dan berkate.."Sorry bro..Salah kereta"
Rupe-rupenye orang yang dok lepak ramai2 depan kerete tuh adalah salah sorang dari tuan empunya kerete..Patotlah..aku memang SURE giler yang Azam park kerete die kat tempat laen tadi..Time kite orang nak blah tuh sempat dengar budak2 tuh gelak2 lagi..Malu giler kot..

Nota: Kadang-kadang kita perlu percaya pada instinct dan jangan terlalu ikot kawan.malu beb.malu...huhuhu.

2 comments: