Sunday, July 12, 2009

100 hari jadi

2 minggu ni, aku rase hidup aku macam rutin yang same..membosankan..aku piker macam ala-ala citer 100 harijadi. Cume bezenye..aku tak bangun dari tidur dan melalui hari yang same tarikh...Aku melalui aktiviti-aktiviti yang same.Perkare yang aku buat tiap-tiap hari same jek..Cume yang berubah adalah hari dan tarikh..

Naseb baek lah aku tak dikejutkan dalam hari yang same, nati aku jadi macam sarah mencari-cari ape silapnye.dimane perkare yang nak diperbetulkan.Tapi...aku yakin..mungkin sebab tuh jugak sampai sekarang, aku tak dapat kerja lagi.Aku ade tugasan-tugasan yang aku tak selesai lagi..That's why tuhan tak nak lepaskan aku pi keje..I mean macam sarah tuh die stuck kat situ and learn to be a better person..Aku plak kene blaja jadi a better person dan berubah dengan sikap2 malas aku..

Konon nak buat tuh, buat neyh, tapi bile bagus malas..malas.malas..Macam malas tuh satu penyakit yang dah sebati dengan jiwa aku..Kosong..Tak berperasaan..Aku kate aku bosan dok kat umah tak dek keje..Padahal, kalo aku celik luas-luas, banyak jek keje yang aku tak setel2 kan..Logic tak, mama aku yang dah 30 tahun plus2 jadi seorang suri rumah tak pernah berhenti bekerja..which means sebenarnye.. banyak la keje yang aku kene buat kan?

Hahaha.Kelaka..At least, aku bleyh lagi berfikir..Baek untuk aku.Baek untok orang-orang sekeliling aku..Baeklah...Kalo macam tuh..Aku kene berubah.Aku harus berubah...Demi masa depan yang cerah.Supaya tak kejutkan dengan hari-hari yang bosan macam yang sarah lalui..Supaya aku evolve jadi someone better.Someone who appreciates life and those who are around me..Bukan jadi manusia yang hilang arah tuju..Hilang semangat nak berhidup hanya sebab, sume kawan-kawan aku dah start keje, aku jek yang masih melepak kat umah..Okay fine,so what kalo diorang dapat keje,rezeki aku mungkin kat tempat laen..tempat yang aku lagi suke..tapi in the mean time, sampai bile aku nak terjage dari tidur, tengok jam dan piker "Ah awal lagi..buat ape bangun, aku bukAN kerja pown, bukan ade orang nak panggel aku gi interview pown..Bukan ade email yang cakap aku dipanggel untuk pegi interview session pown.." Bukan neyh.bukan tuh..Hari maseh awal...Macam-macam alasan aku....Paling sedeyh aku siap piker.."Aku lebeyh rele bangun dari tidur and rase..."Malasnye nak bangun,malas nak pi keje." Dari piker "Malas nak bangun,bukan kene pi keje pown, bukan ade keje pown..tidow jek la..hari awal lagi.." Bile la aku nak maju..kalo 1/3 hari aku tidow, lagi 2/3 aku chatting,online bukak facebook, anta comment, tgok tibi,makan... Macam orang tak dek keje la pokok pangkalnye...padahal.banyak jek keje yang aku bleyh buat..

Tapi mungkin aku malas nak buat sume keje-keje tuh, sebab aku piker. income tak masok..buatpe nak buat..lantak lah..teroknye aku neyh...berlagak macam orang kaye...makan pakai pown tak jage...manusia ape aku neyh...hmmm..Hari neyh bakal menjadi hari yang baru..Hari permulaan untuk aku membina semangat aku balek..Membina segale ape yang buat aku jatuh,gusar,sedih,pilu,terkilan dan segale perasaan-perasaan negatif....Kadang-kadang..aku tak sedar ape yang ade kat depan aku..btol la cakap sorang kenalan neyh, "Kadang-kadang bende datang dalam segale bentuk tapi kite jek yang tak nampak atau bersikap membute kan diri." Betol..aku sokong tuh..Mungkin inilah masenye..aku praktik kan ape yang aku bace dan ape yang aku percaye..berusehe menglengkapkan diri ke arah manusia yang lebeyh baek dan menjadi lebeyh positif dalam pemikiran dan tindakan2 seharian....Keyakinan diri perlu ditingkatkan..Sehingga ape yang aku idamkan..bakal jadi milikku..waaaaahhhh..cam poyo plak.hahaha.okay la..ape2 pown..chalo dlu..banyak mende aku dah piker neh..tunggu maser jek..mane nak mule dlu..huhuhuhu..go-go chaiyo shaema chan...aja-aja paiting..(wah aku fail korea..nk eje pown tak reti..) hahaha.correct me if i'm wrong....

2 comments: